>Skidt begyndt er halvt mislykket

>Ja, det bliver lige et indlæg skåret over samme læst som det i forgårs om rejsetidsgarantier. Endnu engang handler det om et udmærket DSB-initiativ som bare ikke er lykkedes skidegodt: deres sms-service med trafikinformationer.

[Her har jeg lige skrevet – og derefter slettet – en trættende beretning om gårsdagens dårlige oplevelse med DSB’s sms-service. Jeg sparer jer og går direkte til sagen:]

Så kom jeg i tanke om den her lalleglade pressemeddelelse (som man ikke kan linke direkte til) der fornøjet erklærede at sms-servicen var “kommet godt ud af starthullerne”. Hvad fanden er det for noget? Er DR-byens økonomi så også kommet godt ud af starthullerne?

For det første skriver de at der kommer ordentlige svar på 92 % af S-togs-sms’erne. Det er da ikke nok – det betyder at man næsten hver tiende gang skal vente op til et kvarter på at få svar, og så er det ligesom for sent. Eller også får man bare fluks besked om at systemet er nede. Nåja, jeg har også været ude for slet ikke at få svar. Og få forkert svar.

For det andet praler DSB i pressemeddelelsen med at kunderne på hverdage sender mellem 250 og 300 sms’er (hvilket da i øvrigt ikke er særligt meget) – og hør så her: “Ved uregelmæssigheder i trafikken fordobles antallet af sms’er.” Selvfølgelig har man brug for information når DSB ikke overholder det de lover, og det er netop her, lige netop på disse tidspunkter – for fanden, DSB! – at I med en retfærdig mine kundgør i jeres betingelser at man altså ikke kan regne med at få korrekt svar! Eller med andre ord: når togene ikke kører efter den trykte køreplan, så aner I lige så lidt som os andre hvor i landet togene befinder sig!

Jeg ville meget nødig se et DSB-projekt der kom dårligt ud af starthullerne.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *