>Mens jeg venter for rødt i et kryds i Nordvest, fanger et lysglimt mit blik. I en taxa til venstre for mig sidder chaufføren alene i vognen med en lighter og rister tobak til en joint. Da der bliver grønt, bryder han grinende sammen og sætter vognen i fart. Dem skal jeg helt klart køre med næste gang.
>Ja, som chauffør i netop TaxiNord ville jeg og mine kollegaer haft sat pris på, at du havde du havde taget nr. i stedet for at svine et helt taxa selskab til. og kontaktet http://www.taxinaevn.dk
I lign. tilfælde kan jeg oplyse at det kan ses rimeligt nemt – det eneste man skal bruge er de fem cifre på den firkantede grønne bevigningsplade (eks: 1-2398), der enten sidder bag på bilen eller i nogle tilfælde hos Kbh.s Taxa oven på taget.
>@Cassius: Hvad som helst? Get a life? Hvad mener du egentlig med det?
Det kan godt være at hash har noget uskyldigt og fnise-agtigt over sig fordi et er et hippie-drug, men det betyder altså ikke at det er spor mere ufarligt at køre påvirket af hash end af alkohol. Og der er folk der dør af den slags – folk der bliver kørt ned af fulde og skæve mennesker, som tror de magter det hele.
Senest har en ellers normal 40-årig mand dræbt en familie fordi han i beruset tilstand pludselig befandt sig i den forkerte kørebane. Hver måned er der en håndfuld tilfælde af trafikdrab på grund af spirituspåvirkning. Så hvorfor skal man egentlig ikke påtale den slags? Dem der ikke stopper det er i sidste ende medskyldige.
Så det handler altså ikke om disciplin i skolegården, men slet og ret om trafiksikkerhed. I lyset af det synes jeg at Cassius’ get-a-life-bemærkning er slet og ret modbydelig, og jeg forstår ikke at du, Bill, bare kører med på ideen om at man ikke må “sladre”. Hvis man kan stoppe spiritus-kørsel og hashkørsel skal man gøre det!
(så kan I kalde mig hellig alt det I vil)